Osmiletým zpožděním, nekvalitní projektovou dokumentací, krátkou dobou záruky na dílo, dozorem stavby, který je ve střetu zájmů – tak začala stavba nového úseku dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou. Příčiny problémů vidí neziskové organizace především v nekompetentnosti investora a nepřipravenosti stavby. Výsledkem může být prodlužování doby výstavby, nízká kvalita a vysoké náklady stavby.
Oživení vypracovalo první ze série tří případových studií týkající se výstavby dálnic v ČR. Tiskovou zprávu i celou případovou studii naleznete zde.
Tyto případové studie vznikají na základě projektu Průhledná doprava (Monitoring a prosazování dobré správy v investičních aktivitách ministerstva dopravy), realizovaného Dopravní federací NNO v partnerství s organizací Naši politici a ve spolupráci s organizacemi Oživení a Frank Bold. Projekt je podpořen grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů.
Více informací k projektu na www.pruhlednadoprava.cz .
Zatím tu nejsou žádné komentáře.