Většina lidí se domnívá, že motivem mnohamilionových darů, které dávají stranám mnohdy kontroverzní podnikatelé, je prosazení obchodních zájmů sponzorů a snaha koupit si vliv a výhody.
Praha – Většina lidí se domnívá, že motivem mnohamilionových darů, které dávají stranám mnohdy kontroverzní podnikatelé, je prosazení obchodních zájmů sponzorů a snaha koupit si vliv a výhody. Zjistil to červnový průzkum společnosti SANEP, podle něhož považuje většina lidí tyto dary za riziko korupce. Většina si rovněž myslí, že strany, které deklarují boj s korupcí, by sponzorské dary od podnikatelů neměly přijímat.
V průzkumu, jehož výsledky společnost SANEP poskytla ČTK, uvedlo skoro 85 procent dotázaných, že velkorysé finanční dary od kontroverzních podnikatelů jsou rizikem – podle lidí by si tím sponzoři mohli zajišťovat přístup ke státním zakázkám. Jen necelých 11 procent občanů věří tvrzení některých politiků, že dary neovlivňují podnikání sponzorů ani je nezvýhodňují.
Dokončení viz Ceské noviny.cz